vrijdag 15 oktober 2010

Eindelijk weer even tijd

Eindelijk weer even tijd om een uitgebreider verslag te schrijven vanuit een gedeelte van Peru waar het maar een paar dagen per jaar regent (ja ja, dat zijn nog eens gebieden!) en dan is het zelfs alleen maar een beetje motregen.
Gelukkig was ik m.b.v. een kuurtje weer snel op de been en kon ik in Huanchaco genieten van het mooie weer en de zee.
Vandaaruit zijn we met z´n vieren naar de tempel van de zon en de maan geweest. Echt prachtig. Van buiten is het alleen maar zandsteen en ze weten pas sinds een jaar of 20 dat er binnenin prachtige muurbewerkingen zijn. Onverwacht heel erg mooi.
Tussen de middag werden we gedumpt in een soort toeristen restaurant. En hoewel het eten erg lekker was, zag het er uit als een ´vreetschuur´ Maar ja, dat heeft ook wel z´n charme toch??
Cees en Trijntje zijn 2 friezen, dus dat was voor Connie en mij afzien. Maar wij zijn ook erg goed in lik op stuk geven!

De dag erna zijn we naar het koloniale centrum van Trujillo geweest. Trujillo is de 2e grootste stad van Peru en het centrum is prachtig mooi. Het beeld van Simon Bolivar op het plein is echter maar redelijk klein omdat het niet boven de kathedraal uit mocht steken.

Nog even chillen bij het zwembad en daarna namen we de nachtbus naar Lima. Freddy had dit zo geregeld omdat we anders een hele dag kwijt waren met een rit van 10 uur dwars door de woestijn. Een goede zet, want wat ik ook verwacht had: Niet zo´n luxe bus met brede stoelen die je ver naar achteren kon zetten en heeel veel beenruimte. Liever een nachtbus in Peru dan een stoel in het vliegtuig. That´s for sure.

De volgende ochtend gingen we al om 3 uur in de ochtend weg naar Ica dus veel tijd voor Lima hadden we niet. Bovendien heb ik inmiddels een fikse verkoudheid opgelopen en hoest ik me een ongeluk (ja ja, het zit me wat dat betreft wel mee!)

Onderweg naar Ica zijn we naar de Ballestas eilanden geweest, de Galapagos voor de armen. Prachtige vogels: Sternen, pinguins, pelikanen, jan van genten enz. En dat met een lekker zonnetje er bij: SUPER.
Om bij te komen van de vaartocht bezochten we een Pisco farm om het hele proces van het maken van Pisco op de traditionele manier te beleven (Arjen en Franka: Ik zal voor jullie een fles meenemen, lusten jullie vast wel).

En nu zitten we in een leuk hotel in Nasca. Vanmiddag een oude begraafplaats bezocht en morgen de vlucht boven de Nascalijnen: Een hoogtepunt en ik ben erg benieuwd. Het is hier bloedjeheet overdag, maar ´s avonds koelt het gelukkig wel af.

Na Nasca gaan we met de nachtbus naar Arequipa en duiken we de Andes weer in.

Nou, dat was een droog verslagje en nu ga ik lekker een hapje eten!

1. Ha die Judith
    Al weer een mooi verhaal, als ik dat zo allemaal eens lees heb je het prima naar je zin.
    Jammer dat je nu verkouden bent, pas een beetje op jezelf.
    Als er geen berichten komen dan zit dat in de computer, heeft weer kuren.